Urbana digitalna platforma: vsi mestni servisi na enem mestu
15. 9. 2023
Ljubljana bo vzpostavila urbano digitalno platformo, ki predstavlja celovit pristop k digitalni preobrazbi MOL. Urbana digitalna platforma bo sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.
Mestna občina Ljubljana bo skupaj z zunanjim izvajalcem, podjetjem T-2, vzpostavila urbano digitalno platformo MOL (v nadaljevanju: UDP), ki predstavlja celovit pristop k digitalni preobrazbi lokalne skupnosti in vključuje organizacijo upravljanja z UDP, optimizacijo procesov, upravljanje podatkov, infrastrukturo ter podporo uporabnikom.
UDP bo centralna komunikacijska platforma, ki bo na voljo tako prek spletne kot mobilne aplikacije in bo združevala različne mestne storitve in omogočala enostaven dostop, interakcijo in sodelovanje z mestnimi organi ter ponudniki storitev. Vključevala bo tudi podporo za integracijo javnih in zasebnih storitev ter nadgradnjo brez ustavljanja obstoječih storitev.
Uporabniki platforme bodo predvsem meščani in meščanke, pa tudi vsi zaposleni v veliki mestni družini MOL, ki bodo z novim sistemom enostavno upravljali z uporabniškimi računi, vključno z integracijo z drugimi zaupanja vrednimi sistemi. Varovanje osebnih podatkov bo pri tem ključnega pomena, kjer bomo predhodno opravili potrebne ocene učinkov UDP.
UDP bo zasnovana za trajno izboljševanje, agilen razvoj novih storitev ter podporo različnim deležnikom. Upravljanje z vlogami in pravicami bo centralizirano, omogočala bo tudi hitre pregledne mehanizme za administratorje. Uporabniki bodo imeli možnost urejanja svojih profilov in personalizacije izkušnje. Celotna platforma je usmerjena k podpori digitalne preobrazbe in izboljšanju komunikacije med mestnimi organi in občani, hkrati pa upošteva varnost in zasebnost podatkov.
Arhitektura sistema UDP je visokonivojska in vključuje horizontalne gradnike, ki omogočajo izvajanje različnih nalog, ter vertikalne rešitve, ki podpirajo mestne storitve za občane in druge uporabnike. Gradniki horizontalnega dela so neodvisni elementi, ki omogočajo funkcionalnost v različnih rešitvah. Vertikalne rešitve so organizirane glede na življenjske dogodke in potrebe uporabnikov. Sistem bo omogočal dinamično horizontalno in vertikalno nadgradnjo brez prekinitev delovanja, vključno s samodejnimi nadgradnjami. Celotna platforma bo skalabilna in temeljila na prilagodljivi arhitekturi.
Predvideno je, da bo UDP z vsemi horizontalnimi gradniki zaživela najkasneje do februarja 2025, pri čemer bo že ob začetku napolnjena s petimi vertikalnimi rešitvami in sicer: naročanje na obvestila, analitični prikaz finančnih kazalnikov MOL, e-najem vrtička, e-dovolilnice za parkiranje za stanovalce v parkirnih conah MOL in oblikovanje segmenta odprtih podatkov. Predvideno je, da bo kasneje UDP vsako leto bogatejša z vsaj 2-3 novimi servisi oz. vertikalnimi rešitvami, tako da bo UDP z vsakim letom ponujala našim meščanom in meščankam več uporabnih digitalnih storitev.
UDP bo vseboval tudi druge funkcionalne module kot na primer Sistem za izvajanje elektronskih plačil (varne finančne transakcije in podporo različnim plačilnim metodam), sistem za upravljanje plačil (prejem e-računov in upravljanje plačil za storitve.) in sistem vzpodbud (loyalty system; nagrajevanje uporabnikov za sodelovanje in omogočanje uporabo nagradnih točk).